Фотозвіти надсилати на номер вайберу +380969968375
02.09.2022
Вітаю з початком нового навчального року та з переходом у 5 клас!
Бажаю успіхів у навчанні!
прошу приєднатись за посиланням
https://meet.google.com/pfn-zevb-vbu
Прошу приєднатися за посиланням .
07.06.2022 - 10.06.2022
Тема. Навчальний проєкт. Смітити не можна переробляти. ( про друге життя побутових речей)
Опрацювати с. 216-217, по можливості виконати пункти та надіслати фотозвіт.
31.05.2023- 03.06.2022
Тема. Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.
Опрацювати параграф 48, прочитати, вивчити визначення, знати відповіді на запитання після параграфу, письмово завдання 4 на с. 215
24.05.2022- 27.05.2022
Тема.
Практична робота 2. Складання Червоної книги своєї місцевості.
Або виконати письмово завдання 5 с. 210.
20.05.2022
Тема. Охорона природи. Червона книга України.
Опрацювати параграф 47, прочитати, вивчити визначення, знати відповіді на запитання після параграфу, письмово запитання 6 на с. 210
17.05.2022
Тема. Екологічні проблеми та їх розв'язування. ( збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів)
Практичне заняття. Дослідження екологічних проблеми своєї місцевості.
Опрацювати параграф 46, прочитати, вивчити визначення, знати відповіді на запитання після параграфу, письмово запитання 5, на с. 206
13.05.2022
Тема. Людина частина природи. Звязок людини з природою. Зміни в природі, що виникають у наслідок природних чинників та діяльності людини.
Опрацювати параграф 45, прочитати, вивчити визначення, знати відповіді на запитання після параграфу, письмово запитання 5, на с. 201
10.05.2022
Виконати письмово тести с. 194-195
06.05.2022
Тема: Екосистеми. Рослинний і тваринний світ своєї місцевості
Оарацювати параграф 44, прочитати, вивчити визначення, знати відповіді на запитання після параграфу, письмово запитання 5, 6 на с. 193
03.05.2022
Тема: Вплив на організмів чинників живої природи. Взаємозвязки між організмами. Співіснування організмів. Угруповання організмів
Опрацювати параграф 43, прочитати, вивчити визначення, знати відповіді на запитання після параграфу, письмово завдання 5-6 на с. 188
29.04.2022
Тема. Грунтове середовище життя.
Опрацювати параграф 42, прочитати, вивчити визначення, знати відповіді на запитання після параграфу, письмово завдання 5-6 на с. 184.
26.04.2022
Тема. Водне середовище.
Опрацювати параграф 41, прочитати, вивчити визначення, знати відповіді на запитання після параграфу, письмово завдання 5 на с. 180.
22.04.2022
Тема. Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них. Наземно-повітряне середовище.
Опрацювати параграф 40, прочитати, вивчити визначення, знати відповіді на запитання після параграфу, письмово завдання 4 на с. 176.
19.04.2022
Тема. Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.
Опрацювати параграф 39, прочитати, вивчити визначення, знати відповіді на запитання після параграфу, письмово завдання 6 на с. 172.
12.04.2022-15.04.2022
Тема. Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організм чинників неживої природи.
Опрацювати параграф 38, прочитати, вивчити визначення, знати відповіді на запитання після параграфу, письмово дати відповіді на запитання 5,6 на с. 166
05.04.2022-08.04.2022
Практичне заняття
Тема. Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій.
Мета: розвивати навички роботи з атласами-визначниками; навчитися визначати назви найбільш поширених в Україні рослин.
Обладнання: Інтернет – ресурси
Хід роботи: за допомого атласу-визначника, мережі Інтернет з’ясуй назву рослин, грибів, тварин
1 завдання
За допомого атласу-визначника, мережі Інтернет з’ясуй назву гриба
Один із найбільших грибів, ніжка якого може сягати 45 см заввишки,а шапинка перевищувати 35 см у діаметрі. Шапинка з віком стає схожа на парасольку,пізніше майже плоска. Зверху гриб білуватого, русого,вохряного, світло-коричневого кольору. У центрі шапинки добре помітний тупий темно-коричневий горбик, а на її поверхні – концентрично розташовані коричнюваті луски. Край шапинки волохатий. Гіменофор пластинчастий,білий,густий. Ніжка до 2 см товщиною, біля основи має бульбо подібне потовщення. Спочатку коричнева, в середині – біла. Ніжка порожниста з вохряним подвійним кільцем, яке вільно рухається по ніжці і з віком відпадає. Зростають на землі як невеликими групами, так і поодиноко. В сонячних світлих лісах, пасовищах, луках, трав’янистих ділянках у садах та парках. Гарний їстівний гриб, але для приготування вживають тільки шапинки. Ніжки та старі екземпляри непридатні.
Гриб-парасолька
Мухомор пантерний
Опеньок осінній
2 завдання
За допомого атласу-визначника ,мережі Інтернет з’ясуй назву метелика
Розмах крил — 28-34 мм. Крила коричнево-жовтого забарвлення з численними коричневими і білуватими плямами квадратної форми. Кінцеві зони антен потовщені і мають чорний колір. оширений у Західній, Південній, Східній Європі, Північній Африці та Туреччині. Ареал виду простягається від Південно-Східної Франції до Південного Уралу. В Україні локальний, вкрай рідкісний вид. Трапляється нечисленно або поодиноко в південноукраїнських степах (Одеська й Миколаївська області). Постійно відзначається у Харківській, Донецькій, Луганській областях та Гірському Криму. Метелики літають з травня по липень. Яйця відкладаються по одному на листя і стебла кормових рослин — лаватери і чистця. Досягнувши другого-третього віку, гусениці зимують.
Махаон
Головчак чистецевий
Павичеве око
3 завдання
За допомого атласу-визначника,мережі Інтернет з’ясуй назву ссавців
Має широкі вилиці. Лапи довгі. Як і у інших 42 невеликих зуба. Важить в середньому 2.5-5 кг. Довжина тіла — 50-60 см, хвоста — 25-35 см; висота в холці — 28-30 см. Точна тривалість життя невідома, але приблизно 12-14 років при житті в неволі. В Україні цей вид відмічений у кількох східних областях, проте достовірні знахідки останніх 20 років стосуються переважно східних і північно-східних районів Луганщини . Зокрема після 2000 р. цей вид виявлено у заповіднику «Стрільцівський степ» Влітку хутро коротке, взимку — дуже пухнасте, густе та шовковисте. Влітку забарвлення має жовто-сірий, червонувато-жовто-сірий відтінок чи відтінок піску. Боки та живіт трохи світліші за інші частини тіла. Зимою хутро набуває більш тьмяного жовто-сірого кольору, а біля хребта з'являється світло сіра лінія вздовж всієї спини. Хвіст завжди доволі пухнастий, зазвичай сіро-бурий. Зверху набагато темніший, ніж знизу. Кінчик темний, майже чорний.
Лисиця корсак
Єнот усурійський
Шакал золотистий
4 завдання
За допомого атласу-визначника,мережі Інтернет з’ясуй назву рослини
Трав'яниста рослина заввишки 10-25 см, геофіт, ефемероїд. Бульбоцибулина сидить досить глибоко в ґрунті, щороку змінюється. Відновлення відбувається за рахунок дочірньої цибулинки, яка розвивається при основі материнської влітку, а восени наступного року сягає великих розмірів і цвіте; материнська цибулина влітку перед цвітінням дочірньої виснажується, віддаючи поживні речовини на утворення плодів, і всихає. Листків 3-8, вони широко- або довгастоланцетні, тупі, плоскі, завдовжки 12-30 см, завширшки 1,5-4 см. Кожна рослина утворює від 1 до 5 двостатевих лійкоподібних квіток. Листочки оцвітини 4-7 см завдовжки, еліптичні, рожеві або рожево-пурпурові, зрідка — білі. Тичинок 6, з них 3 внутрішні довгі, а 3 зовнішні короткі, вони прикріплені до зіва оцвітини. Пиляки великі, помаранчево-жовті, вдвічі коротші за листочки оцвітини. Плід — коробочка завдовжки 3-4 см. Насіння сферичне, зморшкувате, коричневе.
Квітне у вересні-жовтні (як виняток — навесні), плоди дозрівають у травні-липні наступного року.
Аконіт клубочковий
Сон-трава
Пізньоцві́т осі́нній
5 завдання
Доберіть цікаву інформацію (прислів’я , приказки, загадки) про одну з кожної наведених рослин, тварин та грибів .
01.04.2022
Тема. Практичне заняття. Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами, тваринами своєї місцевості.
Опрацювати параграф 36, прочитати вивчити визначення, письмово дати відповіді на запитання 1-3,5 на с. 159
29.03.2023
Тема. Бактерії
Опрацювати параграф 35, прочитати вивчити визначення, письмово дати відповіді на запитання 7 на с. 156
25.03.2022
Тема. Гриби.
Опрацювати параграф 35, прочитати параграф, вивчити визначення, перемалювати мал. 110 на с. 152. Письмово завдання 6 на с. 156.
22.03.2022
Тема. Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. Рослини. Тварини.
Опрацювати параграф 34, виконати завдання для дослідження на с. 151 ( можна покласти по 2 шт. насіння). Письмово підготувати завдання 1 на с. 151. Повторити параграф 33.
25.02.2022
Тема. Узагальнення знань.
Повторити параграфи 28-32, скласти кроссворд по параграфам, або знайти прислів'я про ґрунт, повітря та воду.
08.02.2022
Тема. Властивості і значення повітря
04.02.2022
Тема. Повітря - суміш газів. Дослідження властивостей повітря.
01.02.2022
Тема. Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом.
19.11.2021
Тема: Небесні тіла.
Знайти цікаві факти або легенди про небесні тіла, зірки, сузірья.
16.11.2021
Тема: Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світла.
Опрацювати параграф 16,виписати та вивчити визначення, мал. 43 на с. 73 лише схематичний перемалювати в зошит.
12.11.2021
Тема: Явища в природі
Повторити параграфи 1-15, письмово тести на с. 68-69
09.11.2021
Тема:Хімічні явища, їх ознаки. Гниття.Горіння
Опрацювати параграф 15, письмово завдання 3-5 на с. 67
05.11.2021
Тема: Звукові та світлові, магнітні та електрічні фізичні явища
Опрацювати параграф 14, прочитати, вивчити визначення, письмово завдання 3-4 на с. 63.
02.11.2021
Тема: Фізичні явища, їх різноманітність. Механічні і теплові фізичні явища
Опарцювати параграф 13, прочитати, вивчити визначення, письмово завдання 4, 6 на с. 60-61
29.10.2021
Тема: Явище природи
Опрацювати параграф 12,виписати та вивчити визначення, письмово завдання 3,4 на с. 55
26.10.2021
Тема: Способи розділення сумішей
Опрацювати параграф 11, вивчити визначення, письмово завдання 2-3 з перевірки знань на с. 51
15.10.2021
Тема: Чисті речовини і суміші
Опрацювати параграф 9-10, дати письмові відповіді на запитання 4 на с. 43, та 4-5 на с. 47 . Вивчити визначення. поаторити параграф 8.
06.05.2021
Тема: Людина частина природи. Звязок людини з природою. Зміни в природі, що виникають у наслідок природних чинників та діяльності людини
Опрацювати параграф 45 на с. 198, дати усну відповідь на запитання 1-4 та письмову відповідь на запитання 5 с. 201, виконати тести на с. 194-195 в зошит письмово.
29.04.2021
Тема: Навчальний проєкт. Вирощування найвищої бобової рослини
Оформити матеріали проєкту. Надіслати фотозвіти
27.04.2021
Тема: Екосистеми. Рослинний і тваринний світ своєї місцевості
Оарацювати параграф 44 на с. 188, виписати та вивчити визначення, письмово запитання 3-6, 7* на с. 193
22.04.2021
Тема: Вплив на організмів чинників живої природи. Взаємозвязки між організмами. Співіснування організмів. Угруповання організмів
Опрацювати параграф 43 на с. 184, письмово завдання 1-6 на с. 188
20.04.2021
Тема: Грунтове середовище життя
Опрацювати параграф 42 на с. 181, письмово завдання 2-6 на с. 184
15.04.2021
Тема: Водне середовище життя
Опрацювати парграф 41 на с. 176-180, завдання 4-5 письмово
13.04.2021
Тема: Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них. Наземно-повітряне середовище
Опрацювати параграф 40 на с. 172-175, завдання 3 на с. 176 письмово
01.04.2021
Тема: Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища
Опрацювати параграф 39, на с. 167, виписати на вивчити визначення, дати письмову відповідь на запитання 5-6 на с. 171-172
30.03.2021
Тема: Навчальний проект вирощування найвищої бобової рослини
1.
Технологічна карта навчального проекту
• Мета
проекту: з’ясувати умови у яких можна виростити найвищу бобову рослину (квасоль. горох, боби)
•
Завдання проекту: закріпити вміння вирощувати рослини, доглядати за ними.
Розподіляти
поставлені завдання.
Фіксувати
результати досліджень (фотофіксація, записи в зошит).
Навчатися робити висновки спостережень та презентувати їх.
2.
Обладнання: Посудина (горщики, склянки та інше) для посадки, пісок, глина,
ґрунт, дренаж (каміння), насіння квасолі (пророщене) вода для поливу, (для
звіту – колажу).
3.
Очікувані результати:
•
Вирощена бобова рослина, звіт (фотоколаж або опис дослідження в зошитах), презентація
дослідження.
4.
Етапи роботи на проектом :
Планування:
!!!Час
виконання - 3 тижні!!!
1.
Визначення джерел інформації.
2. Збір
інформації та аналіз.
3.
Виконання завдань проекту.
4.
Підготовка звіту дослідження.
5.
Презентація проекту.
5.
Етапи вирощування рослини
1.Підготувати
посудину (горщики, склянки та інше) для посадки.
2.
Підготовка суміші для посадки (пісок, глина, ґрунт, гумус), дренаж (каміння).
3.Підготувати
насіння для посадки: насіння квасолі загорнути у вату або ватний диск, змочити водою,
загорнути зверху у паперову серветку або рушничок, змочити водою. Залишити у
теплому місці на декілька днів, постійно зволожувати.
4.
Посадити підготовлене насіння квасолі у горщики з ґрунтом та дренажем.
5.
Поставити горщики або інший посуд з посадженим насіння, для пророщування, у
тепле і гарно освітлене місце. Постійно слідкувати за зволоженням ґрунту у посудині.
6.
Після того як рослина проросте, робити щоденну фотофіксацію або замальовки та
опис усіх змін її росту та розвитку (розмір, поява листків, поява квіток).
6.
Результати проекту, висновки
• Звіт
(фотофіксація, записи в зошит).
•
Презентація проекту: фотоколаж з описом або опис з
малюнками
.
Бажаю
успішного тілення проекту!
25.03.2021
Тема:
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на
організми чинників неживої природи
Опрацювати параграф 38, на с. 162, виписати на вивчити визначення, дати письмову відповідь на запитання 5 на с. 166
21.01.2021
Тема: Місяць - супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення
Передивитися відео https://youtu.be/V1yCNQQqiOw
Опрацювати параграф 26, виписати визначення, мал.78, 79, 80 на с. 114-115, письмово запитання 1-2
19.01.2021
Тема: Пори року. Практичне заняття. Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором та прозорістю) променями Сонця
Передивитися відео https://youtu.be/NzCm4DusV4w
Опрацювати параграф 25, дати письмові відповіді на завдання 1-3 на с. 111, та запитання 1-5, на с. 112
14.01.2021
Тема: Рухи Землі
Опрацювати параграф 24, виписати та вивчити визначення (доба, рік, пори року, сонцестояння, рівнодення, телурій), дати усні відповіді на запитання після параграфу та письмову відповідь на запитання №4 на с. 107, записати по три народні зимові прикмети ( за бажанням)
12.01.2021
Тема: Внутрішня будова Землі
Повторити параграфи 21-22, опрацювати параграф, прочитати, виписати та вивчити визначення ядро, мантія, земна кора, описати сіль та пісок за завданням 2-3 с.103.
Немає коментарів:
Дописати коментар